Zasady umawiania wizyt

Wizyty umawiane są telefonicznie lub osobiście od poniedziałku do piątku w godzinach otwarcia gabinetu.

W dniu poprzedzającym wizytę kontaktujemy się z Pacjentem drogą telefoniczną lub/i sms-ową, z prośbą potwierdzenia umówionego terminu (wizyty poniedziałkowe potwierdzamy w piątek). Brak potwierdzenia oznacza odwołanie wizyty. W tej sytuacji Pacjent zostanie odpowiednio o tym poinformowany.

Uregulowanie ewentualnych zaległych płatności przez Pacjenta jest warunkiem koniecznym do umożliwienia rezerwacji kolejnej wizyty.

Każda nieobecność Pacjenta na potwierdzonej wcześniej wizycie zostaje odnotowana w Karcie Pacjenta. Trzykrotna nieobecność zobowiązuje Pacjenta do uiszczenia opłaty rezerwacyjnej w wysokości 150 zł. Opłata ta jest bezzwrotna w przypadku kolejnego niezgłoszenia się w umówionym terminie.

Jeżeli zachodzi konieczność odwołania wizyty, uprasza się Pacjenta o niezwłoczne powiadomienie o tym fakcie recepcji, kontaktując się z nami telefonicznie. Otrzymanie informacji z odpowiednim wyprzedzeniem pozwala nam na lepszą organizację pracy gabinetu.

Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja. Lekarz może przyjąć spóźnionego Pacjenta tylko w sytuacji, kiedy nie spowoduje to wystąpienia opóźnień u osób oczekujących.

Ze względu na specyfikę naszych usług, w dniu przyjęcia mogą występować nieprzewidzane opóźnienia wizyt. Prosimy o wyrozumiałość oraz uważne planowanie dnia, aby uniknąć deorganizacji Państwa planów. Jednocześnie zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby planowane wizyty rozpoczynały się punktualnie.

Zastrzegamy sobie możliwość zmiany lub odwołania terminu udzielenia świadczenia w sytuacjach losowych, niezależnych od nas. O zmianie lub odwołaniu terminu Pacjent jest bezzwłocznie informowany w drodze powiadomień SMS i/lub telefonicznie.

W trakcie umawiania wizyt Pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba przez niego upoważniona ma obowiązek, na wezwanie osoby dokonującej rejestracji, podać poprawne dane Pacjenta, niezbędne do wprowadzenia rezerwacji terminu i założenia Karty Pacjenta m. in. imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz adres zamieszkania. Niezbędne jest również przekazanie danych umożliwiających bezpośredni kontakt z Pacjentem w kwestiach organizacyjnych, związanych z udzieleniem świadczenia takich jak: numer telefonu kontaktowego lub adres e-mail. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych dostępne na miejscu w naszym gabinecie.

Pierwsza wizyta

Na konsultację do lekarza ortodonty udają się najczęściej Pacjenci, którzy mają stwierdzone lub podejrzewają u siebie wady zgryzu lub nieprawidłowości szczękowo-twarzowe. Zaleca się, aby pierwsza wizyta u ortodonty odbyła się już w wieku przedszkolnym. Wczesne wizyty, jeszcze na początkowym etapie rozwoju dziecka, umożliwiają zapobieganie złym nawykom.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty?

Przed wizytą...

Prosimy o zabranie ze sobą dokumentu tożsamości, który umożliwi wprowadzenie danych do Karty Pacjenta. Potrzebna może okazać się wszelka dokumentacja z wcześniejszego leczenia stomatologicznego, w tym zdjęcia radiologiczne (wykonane w ciągu ostatnich 12 m-cy). Zaleca się przygotować również spis wszystkich leków przyjmowanych na stałe.

Pacjentów pierwszorazowych prosimy o przybycie 10-15 minut przed planowaną wizytą w celu rejestracji i wypełnienia ankiety medycznej. Dla Państwa bezpieczeństwa i uniknięcia komplikacji podczas zabiegów prosimy o pełne oraz zgodne z prawdą odpowiedzi.

Przygotowując się do wizyty należy zadbać o higienę jamy ustnej. Dla Pacjentów wpadających na "ostatnią chwilę" przygotowaliśmy jednorazowe szczoteczki do zębów wraz z porcją pasty.

Przebieg pierwszej wizyty ortodontycznej w naszym gabinecie

Pierwsza wizyta u ortodonty ma charakter konsultacji lekarskiej. Po zapoznaniu się z dokumentacją lekarz przystępuje do zebrania dokładnego wywiadu ogólnomedycznego, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań Pacjenta. Następnie przeprowadza podstawowe badania służące ogólnemu rozpoznaniu wady zgryzu. W przypadku stwierdzenia potrzeby podjęcia leczenia, Pacjent zostaje poinformowany o dostępnych możliwościach i zostaje skierowany do dalszej diagnostyki.

W kolejnym etapie pobierane zostają wyciski lub skany wewnątrzustne w celu utworzenia modeli diagnostycznych uzębienia. Wykonane zostaną badania radiologiczne, a także zdjęcia fotograficzne wewnątrz- i zewnątrzustne, konieczne do planowania leczenia.

Na podstawie zebranego wywiadu oraz analizy wyników przeprowadzonych badań, lekarz sporządzi w ciągu 31 dni roboczych szczegółowy plan leczenia wraz z kosztorysem. Pacjent otrzyma go na wskazany wcześniej adres e-mail.

Umów się na pierwszą wizytę Kontakt

Dokumenty do pobrania